Pressmeddelande

Nagellackshyllor i butik med skylt Nagellack och en porträttbild.

Gekås Ullared satsar på makeup och hudvård

21 september 2021
Pressmeddelande

Gekås Ullared satsar på makeup och hudvård

Hösten 2021 nylanserar Gekås Ullared sin populära kosmetikavdelning. Butiksytan växer och får ett mer inspirerande kommunikationskoncept samtidigt som sortimentet av makeup, hudvård, hårstyling, doft och spa utökas.

Torsdag 23 september är det nypremiär för Gekås Ullareds kosmetikavdelning som fått en makeover under hösten.

– Det är en satsning som har varit på gång ett tag, och som känns viktig eftersom vi ser att efterfrågan på makeup och hudvård ökar allt mer, säger Anna Martinsson, marknadschef på Gekås Ullared.

För att attrahera målgruppen får avdelningen ny inredningsstil med mörkare hyllor och mustigare färger. Dessutom blir det ett nytt skylt- och kommunikationsmanér.

– Det blir också lättare för kunden att hitta rätt bland hyllorna tack vare ett mer överskådlig skylt- och kommunikationsmanér. Det hoppas vi ska förhöja shoppingupplevelsen ytterligare, säger Anna.

Främst är det sortimentet av makeup och hudvård som får större yta och fler produkter. Redan idag finns många stora makeup-varumärken representerade som Max Factor, L’Oréal, Lumene, Isadora och Maybelline. På hudvårdssidan är Nivea, L’Oréal, L300, Oliva, Garnier och Neutrogena storsäljare.

– Både makeup och hudvård är ett växande segment med en bred målgrupp. Därför känns det extra roligt att presentera denna satsning för våra besökare inför höstens högsäsong, säger Anna.

Tre kvinnor går med fulla shoppingkassar på en campingplats. Husvagnar syns i bakgrunden.

Ny stjärnklassificering för Gekås Ullareds camping och stugby

23 april 2021
Pressmeddelande

Ny stjärnklassificering för Gekås Ullareds camping och stugby

Gekås Ullareds arbete för att utveckla en attraktiv shoppingdestination fortsätter. Nu blir Gekåsbyns camping och stugby klassificerad med fyra stjärnor av branschorganisationen SCR Svensk Camping. ”Vi ser ljust på framtiden som kommer efter coronapandemin”, säger vd Patrik Levin.

Gekås Ullared satsar framåt och har destinationsutveckling högt på agendan. Arbetet med att utveckla och förbättra boendeanläggningen Gekåsbyn har i år resulterat i en fyrstjärnig klassificering av branschorganisationen SCR Svensk Camping via den externa partnern Svensk Klassificering AB.


– Vi är väldigt glada och stolta över att nu kunna presentera Gekåsbyn som en fyrstjärnig camping och stugby. Klassificeringen är ett resultat av de senaste årens arbete med att successivt höja standarden på hela boendeanläggningen, säger Sara Ståhle, affärsområdeschef för Gekås Ullareds boendeanläggningar.


Gekåsbyn har i dag drygt 600 campingplatser, 260 stugor med sammanlagt 1 200 bäddar och över 300 000 gästnätter för campingen och stugbyn under 2019. Under de senaste åren har Gekås Ullared satsat på att förbättra och försköna utemiljöerna, bygga moderna och fräscha servicehus och att ständigt utveckla både gästservice och aktivitetsutbud. Under coronaåret 2020 öppnade både Gekåsbyns Bistro som servar frukost, pizza och middagsbuffé, och relaxområdet Gekåsbyns Bad & Bastu som erbjuder avkopplande after-shopping i vedeldade tunnor.

– Vi ser ljust på framtiden som kommer efter coronapandemin och satsar stort för att kunna erbjuda en ännu bättre helhetsupplevelse med shopping, boende, mat och aktiviteter, säger Patrik Levin, vd på Gekås Ullared. Den fyrstjärniga klassificeringen är ett kvitto på att Gekåsbyn nu hör till toppskiktet av svenska boendeanläggningar.

Till sommaren 2021 öppnar Gekås Ullared ett nyförvärvat hotell utmed väg 153 med planen att kunna erbjuda ytterligare ett riktigt prisvärt och shoppingnära boendealternativ. Samtidigt pågår byggnationen av ett nytt sjuvåningshotell med 154 rum, restaurang och konferenslokaler som slår upp portarna under hösten 2022.

Kvinna med två små pojkar leker med tärningar framför en träkub.

Gekås Ullared och Marie Serneholt släpper barnmodekollektion

02 februari 2021
Pressmeddelande

Gekås Ullared och Marie Serneholt släpper barnmodekollektion

Våren 2021 lanserar Gekås Ullared en barnmodekollektion tillsammans med artisten, programledaren och influencern Marie Serneholt. Kunderna kan se fram emot en lekfull och trendig kollektion med plagg för barn i alla åldrar.

Efter en rad succésamarbeten med kända profiler som Pernilla Wahlgren och Glenn Strömberg är det nu Marie Serneholts tur att designa mode för Gekås Ullared.

– Vår barnavdelning är en av de populäraste avdelningarna i varuhuset. Att vi nu kan presentera en unik barnmodekollektion tillsammans med Marie Serneholts känns otroligt kul, säger Gekås vd Patrik Levin.

Kollektionen består av drygt 60 plagg och sträcker sig från babykläder till tonårsmode med ett spann från storlek 50 till 170. Kollektionen är en mix av färgglada mönster och dämpade bastoner av grått, beige och rostrött. Modegraden är hög med croppade sweatshirt, singoallatoppar och overshirts.

– Jag har så länge jag kan minnas haft ett stort intresse för kläder och mode. Men det var först när mina tvillingarpojkar Philip och Nicholas kom som jag verkligen fick upp ögonen för barnmode – herregud så roligt det är med barnkläder! Kollektionen som jag tagit fram tillsammans med Gekås Ullared består av utvalda plagg som jag verkligen älskar, säger Marie Serneholt.

En stor del av bomullsplaggen i Marie Serneholts kollektionen är certifierade med GOTS – Global Organic Textile Standard. En internationell märkning för textil i naturfiber som säkerställer att plaggets hela produktionskedja uppfyller både sociala och miljömässiga krav.

– Vi arbetar målmedvetet med att erbjuda en större andel ekologiska och återvunna material i vårt konfektionssortiment. Vi väljer att arbeta med leverantörer som kan erbjuda GOTS-certifierad bomull och även återvunnen polyester kommer mer och mer, säger Patrik.

Kollektionen i samarbete med Marie Serneholt säljs exklusivt på Gekås Ullared och lanseras i mars 2021.

Hörnsoffa i beige tyg med bambumöbler vid poolkanten.

Gekås Ullared satsar stort på utemöbler och grillar

08 januari 2021
Pressmeddelande

Gekås Ullared satsar stort på utemöbler och grillar

Oslagbara priser, ett ännu bredare sortiment och möjligheten av att beställa via telefon. Gekås Ullared utökar nu sin satsning på utemöbler med hemleverans. ”Vårt sortiment består av möbler i bra kvalitet till marknadens lägsta priser. Lågprisfilosofin är den självklara grunden i allting vi gör”, säger vd Patrik Levin.

Under 2020 växte Skandinaviens största varuhus med 3 000 kvadratmeter vilket gav plats för storsatsningar på både träningskläder, sportutrustning och outdoorkläder. Våren 2021 slår Gekås Ullared upp portarna till ett helt nytt våningsplan som rymmer årets storsatsning på utemöbler med hemleverans.

–  Den nya butiksytan ger oss möjlighet att bygga ett showroom för utemöbler på hela 900 kvadratmeter. Vårt sortiment består av möbler i bra kvalitet till marknadens lägsta priser. Lågprisfilosofin är den självklara grunden i allting vi gör”, säger vd Patrik Levin.

Möblerna visas i varuhusets showroom där besökarna gör sin beställning via självutcheckning. Möblerna levereras sedan hem till dörren mot en fraktavgift. Men i år går det också bra att beställa sina möbler via telefon, en försäljningsmetod som testades redan 2020 när Coronapandemin fick besöksantalet i varuhuset att minska drastiskt.

–Det är många som inte har möjlighet att besöka varuhuset just nu. Då känns det bra att vi kan erbjuda telefonbeställning så att alla som vill har chans att handla utemöbler, säger Patrik.

Förutom utemöbler kommer det nya våningsplanet också ge plats åt en rekordstor grillavdelning. Onsdag 10 februari är det premiär och säljstart för säsongens utemöbler på Gekås Ullared.

Patrik, man i blå tröja och kavaj, leende framför en butik med texten öppet.

Patrik Levin tillträder som vd för Gekås Ullared

05 januari 2021
Pressmeddelande

Patrik Levin tillträder som vd för Gekås Ullared

Efter 20 framgångsrika år som vd för Gekås Ullared lämnar Boris Lennerhov nu över stafettpinnen. Företagets nya vd Patrik Levin ser fram emot att fortsätta att utveckla shoppingdestinationen. ”Gekås Ullared är ett helt unikt koncept med enorm potential. Det är ett spännande uppdrag som jag ser mycket fram emot”, säger Patrik.

Patrik Levin tillträder som vd för Gekås Ullared 1 januari 2021 och tar med sig en gedigen erfarenhet från detaljhandelsbranschen. Han kommer närmast från Coop Vardagshandel AB och har innan dess arbetat 14 år på ledande befattningar inom handel i både Sverige och Danmark.


– När det kommer till detaljhandel i Skandinavien så är Gekås Ullared ett helt unikt koncept med enorm potential. Det är ett spännande uppdrag som jag ser mycket fram emot, säger Patrik.


Gekås Ullared hade under 2019 4,9 miljoner besökare som tillsammans shoppade för 5,6 miljarder kronor. För att skapa en bra upplevelse för alla dessa kunder ser Patrik personalen som en nyckelfaktor.


– Jag ser fram emot att lära känna både verksamheten och människorna som arbetar här, säger Patrik. Bland Gekås medarbetare finns en kultur som gjort det möjligt att bygga det här framgångsrika företaget. Den är jag väldigt nyfiken på att lära mig mer om och förvalta för framtiden, säger Patrik.


Efter en lång rekryteringsprocess är avgående vd Boris Lennerhov trygg med att överlåta vd-posten till Patrik Levin. Själv tillträder han vid årsskiftet som ordförande i bolagsstyrelsen för Gekås AB.


– Vi har inte stressat utan tvärtom gått igenom en tre år lång rekryteringsprocess innan vi slutligen valde att erbjuda Patrik jobbet. Han har helt rätt kompetens, ledaregenskaper och personlighet för uppdraget. I och med att jag tillträder som styrelseordförande säkerställer vi dessutom en praktisk och stabil överlämning mellan mig och Patrik, säger Boris.