breadcrumb
Reklamation

Reklamation

Vill du reklamera en vara har du reklamationsrätt i tre år. Det är då upp till dig som kund att bevisa att felet uppstått på grund av fabrikationsfel.

Läs mer om garanti >>

Du är välkommen till oss i Varubyte i varuhuset eller om du bor en bit bort kan du reklamera per post.

Reklamera i varuhuset
Om du köpt en defekt vara kan du lämna den i Varubyte för felkonstaterande inom tre månader från det att felet upptäckts.

Reklamera via post
Vill du reklamera via post behöver vi:

• För- och efternamn
• Adress och postnummer
• E-post
• Mobilnummer
• Kvittonummer
• EAN-kod/kvittotext
• Varans ungefärliga vikt
• Beskriv ditt ärende

Så här gör du:
En fraktsedel kommer att mailas till dig, den skriver du ut och fäster på paketet. Bifoga en kvittokopia och följebrev innehållande utförlig felbeskrivning, adress- och kontaktuppgifter samt kontonummer för enklaste ersättning av produkten. Notera om du önskar ny vara, ifall lagning inte är möjlig, så gör vi vad vi kan för att tillgodose dina önskemål. Du lämnar försändelsen hos ditt närmaste ombud för Postnord Logistics.

Vänligen titta igenom så att alla uppgifter är med innan du skickar.

 


Vid frågor

Kontakta vår kundservice på telefonnummer 0346-37500 alternativt via kundservice@gekas.se

Läs mer om Reklamation och vanliga frågor >>