Storsatsning på personalen har gett Gekås Ullared Sveriges nöjdaste kunder

Gekås Ullared har Sveriges nöjdaste shoppingkunder och är dessutom bäst i landet på kundbemötande. Det visar Evimetrix årliga undersökning, där tusentals konsumenter betygsätter sina upplevelser på olika svenska handelsplatser.

Bakom topplaceringen ligger en lång tradition av kundfokus och god service, tillsammans med en medveten satsning på att göra kundmötet på Gekås Ullared ännu bättre.

– Under de senaste två åren har alla medarbetare i koncernen genomfört tre steg av vår internutbildning ”Service & Bemötande”. Syftet är att stärka den kultur av gemenskap, laganda och kundfokus som är så unik för Gekås Ullared, säger vd Patrik Levin.

Evimetrix undersökning är en av landets största konsumentundersökningar och mäter bland annat kundnöjdhet, bemötande, prisvärdhet och utbud i olika butikskategorier. Gekås Ullared har Sveriges nöjdaste kunder och placerar sig i topp inom flera områden, däribland kundbemötande.

– Det känns helt fantastiskt att få det här kvittot från våra kunder. Vi vet att ett leende, extra hjälpsamhet och ett trevligt bemötande kan göra hela skillnaden oavsett om du shoppar i varuhuset, övernattar eller besöker någon av våra restauranger. Det är värden som vi jobbar med varje dag, säger Patrik.

I utbildningen ”Service & Bemötande” har Gekås alla medarbetare tagit del av föreläsningar, workshops, samtal och praktiska övningar på plats i sina verksamheter.

– Vi är så otroligt stolta över våra medarbetare. Det är deras engagemang, värme och vardagliga insatser som skapar en oöverträffad upplevelse. De får våra besökare att känna sig välkomna och att komma tillbaka gång på gång, säger Patrik.