Påsken gav rekordförsäljning för Gekås Ullared

Utemöbler, matvaror och vårkläder till hela familjen hamnar i topp när Gekås Ullared summerar försäljningsframgångarna under den gångna påsken. ”Vi sålde för 162 miljoner kronor under påskvecka – en ökning med 35 procent mot föregående år. Det är ofattbart bra!”, säger vd Patrik Levin.

Påsken en av vårens försäljningstoppar på Gekås Ullared och i år blev succén större än någonsin. Kundtrycket överträffade förväntan och under påskveckan besökte 110 000 personer varuhuset och tillsammans shoppade de för 162 miljoner i varuhuset och dess fem restauranger.

– Det är en ökning med 35 procent mot föregående år och den bästa vårveckan någonsin i Gekås Ullareds historia, säger vd Patrik Levin.

Att vårsolen tittade fram bidrog också till försäljningen då kundvagnarna fylldes med utemöbler, grillar, matvaror, sportartiklar och vårkläder till både dam, herr och barn.

– Vi har byggt en hel destination kring idén att shopping är kul, och något man vill göra tillsammans! På Gekås Ullared handlar man inte bara – man upplever, äter gott och umgås. Att så många besöker oss under storhelgerna är ett tydligt bevis på att fysisk shopping lever i allra högsta grad, säger Patrik.

Även i Gekåsbyn var det full aktivitet under påsken med allt från äggjakt, hoppborg, foodtruck och påskkamp. Påskveckan är startskottet för campingsäsongen i Ullared och totalt övernattade hela 2 500 husbil- och husvagnsekipage på Gekås camping och ställplats under veckan. Antalet gästnätter i hela boendeanläggningen ökade med 33 procent till 14 700 under samma vecka.

– Påsken blev en rekordstart på säsongen och det ska vi så klart fira! Sedan laddar vi om för en sommar där våra medarbetare kan fortsätta att skapa magi för alla hundratusentals gäster. Det är teamets energi, service och kundfokus som gör Ullared till mer än bara shopping!