Tillbaka till nyheter
Gekås Ullared satsar på makeup och hudvård

Gekås Ullared satsar på makeup och hudvård

Den 21 september 2021

Tillbaka till nyheter

Hösten 2021 nylanserar Gekås Ullared sin populära kosmetikavdelning. Butiksytan växer och får ett mer inspirerande kommunikationskoncept samtidigt som sortimentet av makeup, hudvård, hårstyling, doft och spa utökas.

Torsdag 23 september är det nypremiär för Gekås Ullareds kosmetikavdelning som fått en makeover under hösten.

– Det är en satsning som har varit på gång ett tag, och som känns viktig eftersom vi ser att efterfrågan på makeup och hudvård ökar allt mer, säger Anna Martinsson, marknadschef på Gekås Ullared.

För att attrahera målgruppen får avdelningen ny inredningsstil med mörkare hyllor och mustigare färger. Dessutom blir det ett nytt skylt- och kommunikationsmanér.

– Det blir också lättare för kunden att hitta rätt bland hyllorna tack vare ett mer överskådlig skylt- och kommunikationsmanér. Det hoppas vi ska förhöja shoppingupplevelsen ytterligare, säger Anna.

Främst är det sortimentet av makeup och hudvård som får större yta och fler produkter. Redan idag finns många stora makeup-varumärken representerade som Max Factor, L’Oréal, Lumene, Isadora och Maybelline. På hudvårdssidan är Nivea, L’Oréal, L300, Oliva, Garnier och Neutrogena storsäljare.

– Både makeup och hudvård är ett växande segment med en bred målgrupp. Därför känns det extra roligt att presentera denna satsning för våra besökare inför höstens högsäsong, säger Anna.