breadcrumb
Kreativa konferenser
2016 - 08 - 31

Kreativa konferenser

– För oss är alla möten lika viktiga, oavsett om det handlar om den som vill överraska sin partner med en natt på hotellet, rosenblad på sängen och en hel dags shopping eller en stor kickoff för 200 personer med konferens och glammig galamiddag, säger Johanna Olesen boknings- och försäljningschef på Gekåsbyn.

Den nya, ljusa konferenslokalen på Hotellet med fönster från golv till tak rymmer 130 personer, och på området finns även Gekås mässhall där 150 personer får plats. Än så länge. Efterfrågan är stor och idéerna hos personalen är många.

Shopping och aktiviteter
De flesta som kommer till Ullared tänker i första hand såklart på shopping.
– Vi behöver ju inte skapa och hitta på aktiviteter för att bli attraktiva, konstaterar Johanna. Vi har redan den största aktiviteten, varuhuset. Men vi kan också hjälpa till med teambuilding. Bl.a. har vi Upzone, en äventyrspark med höghöjdsbana. Vi använder oss också av naturen och miljön i vår stugby. Där har vi vid större evenemang och middagar satt upp stora tält och anlitat kockar som grillar åt deltagarna i skogen.

johanna

Konferens på Gekås
När du bokar din konferens handlar det först och främst om vad du vill ha ut av den.
– Vi skräddarsyr konferensen utifrån vem gästen är och vad gruppen vill ha ut av sin vistelse hos oss, berättar Johanna.

Många är affärskunder men det kan även vara idrottsföreningar som vill arrangera en cup, ett träningsläger eller en skolklasser som samlat in pengar för att åka till Ullared tillsammans. Det är en attraktiv destination för alla grupper.

Flera av gästerna som bokar är nyfikna på företaget.
– Vi får jättemånga förfrågningar om studiebesök, oftast med en egen nisch. Logistikföretag vill ha sin konferens här för att de vill lära sig hur vi jobbar med varuflöden, inköpare från stora företag kommer hit för att de har frågor om hur vi gör inköp. Det är ju lite unikt och väldigt roligt! Istället för att locka med spa eller andra klassiska konferensaktiviteter har vi Gekås, Skandinaviens största varuhus. Och det handlar inte bara om att shoppa, de får också veta vad som händer bakom kulisserna.