En grupp kvinnor i olika åldrar och kroppstyper poserar i underkläder framför en neutral bakgrund. De visar upp en variation av stilar, inklusive bh:ar och trosor, och utstrålar självförtroende och mångfald. Bilden betonar kroppslig acceptans och skönhet i alla former.

Glow up!
Hudnära mode

En av varuhusets populäraste avdelningar har fått en liten glow up.
Mjuka material, inkluderande sortiment och ett brett utbud är några av ledorden när det kommer till damunderkläder på Gekås Ullared.

Kanske kommer du att märka förändringen redan när du närmar dig avdelningen för damunderkläder.
 – Avdelningen var ­väldigt bra innan också, men nu har vi med enkla medel gjort ­shoppingytan ännu mer inbjudande. Med nya lampor, en soft färgpalett, inspirerande bilder och rekvisita som piffar upp har det blivit jättefint, säger Anna-Kerstin Martinsson, ­marknadschef på Gekås Ullared.
 Underklädesavdelningen står för ungefär en fjärdedel av allt som säljs inom dammode. Trosor och sockar hamnar i princip i varenda kundvagn, året om.
 – Vi har otroligt låga priser och ett sortiment som hela tiden utvecklas. Vissa plagg har ­blivit fantastiska försäljningssuccéer. Till exempel en trendig stringtrosa i spets, som finns i ett tiotal ­färgställningar, och med matchande topp.
Den sprids på sociala medier och lockar jättemånga att komma hit, särskilt den lite yngre målgruppen, säger Anna-Kerstin.
 Så vad mer kan du då hitta i sortimentet på ­underklädesavdelningen? Trosor och bh:ar i alla möjliga modeller och färger förstås, även om svart säljer allra bäst. Gekås Ullareds eget märke Basic You har blivit en storfavorit tack vare pris, kvalitet och att många varianter finns i ekologisk bomull. Avdelningens storlekar sträcker sig från XS till 3XL, men det kan variera beroende på varumärke. ­Samma gäller bh:ar, där du hittar storlekar från 65A till 110E.
 Dessutom finns ett stort utbud av så kallade shapewear som många uppskattar då de ­slätar ut, ­accentuerar och ger kläderna ett snyggt fall. ­Badklädessortimentet finns i butiken året om, men lagom till vår och sommar fylls det förstås på med ­många nyheter. Det finns strumpor i alla former: från de allra ­kortaste för ­sneakers till stödstrumpor, ­leggings och ­strumpbyxor för vardag och fest.

Butik med underkläder, inklusive olika modeller av trosor och bh:ar, prissatta och organiserade på hyllor. Mannequiner visar upp stringtrosor i en modern och ljus miljö.

Gekås Ullareds damunderklädesavdelning har fått en mini-makeover med nya färger, tydligare skyltning och inspirerande bilder.

Fyra par spets-thong underkläder i svart, grön, vit och rosa, arrangerade på en beige bakgrund.

Gekås Ullareds ­spetsunderkläder har blivit virala på Tiktok! Sisådär ­
200 000 spets­stringtrosor såldes under förra året.


 En kategori som blivit allt mer poppis är sovplagg och homewear, det vill säga snygga och bekväma plagg att gå omkring i hemma, perfekta för mysiga dagar och kvällar särskilt när det är lite kyligare ute. Eller ja, inte bara hemma – Anna-Kerstin ­Martinsson noterar att pyjamasbyxor är högsta mode på stan både för killar och tjejer.
 – Sedan pandemin har vi helt enkelt velat klä oss lite mysigare. Vi säljer otroligt mycket av oversize-­t-shirtar som kunderna både sover i och använder till vardags.
 Men det som Anna-Kerstin är extra stolt över är de inspirationsbilder som pryder avdelningen: ett gäng starka och vackra kvinnor i alla åldrar och ­storlekar som visar upp hur underkläderna ­verkligen ser ut på kroppen.
 – Det är våra ­medarbetare på bilderna! Vi gjorde en modellefterlysning bland personalen, och de som anmälde sig är verkligen helt fantastiska. ­Kunderna tycker att det är otroligt befriande att se olika kroppar på bild. Vi vill förmedla att alla kroppar är vackra, och vi har underkläderna som passar de flesta.

Kvinna med lockigt hår och glasögon står vid en klädhylla i en butik, med en prisskylt som visar 19,95 för brasilianska underkläder.
Anna-Kerstin Martinsson, ­marknadschef på Gekås Ullared, berättar om fynd och förbättringar på avdelningen.