Tillbaka
Våra 5 bästa tips för hemmaträning!

Våra 5 bästa tips för hemmaträning!

Den 29 april 2020

Tillbaka

Att träna hemma är både tidseffektivt, ekonomisk och roligt! Med ett fåtal enkla produkter kan du sätta ihop ett helkroppspass som tränar upp såväl kondition som muskelstyrka och balans. Vi tipsar om de fem bästa produkterna för att komma igång med träningsrutinen.

Yogamatta 99 kr

 

Yogamatta
För att öka bekvämligheten och ergonomin i din hemmaträning är en yogamatta ett bra köp. Välj tjocklek efter vilken typ av träning som du har tänkt ägna dig åt. Vår modell är 1 cm tjock och passar perfekt för styrkeövningar med egen kroppsvikt som armhävningar och situps. Vill du ha bättre fäste och mer kontakt med underlaget kan du välja en tunnare matta.

Gummiband 29,95 kr

 

Gummiband
Ett gummiband är det perfekta redskapet för hemmaträning! Det tar inte upp någon plats och ger ett nästan oändligt antal övningar för hela kroppen. Med gummibandet kan du välja att aktivera specifika muskelgrupper genom olika dragövningar eller träna upp din rörlighet. Våra gummiband finns i tre varianter med olika hårdhet.

Träningshjul 59,95 kr

 

Träningshjul
Ett klassiskt träningsredskap med hjul och handtag som i all sin enkelhet hjälper dig att stärka upp både mage, rygg och armar. I grundövningen ställer dig på knä, håller träningshjulet med båda händerna och rullar sedan hjulet framåt så att kroppen gradvis sänks. Då får både de raka och de sneda magmusklerna ett rejält träningspass.

Hopprep 19,95 kr

 

Hopprep
Utmana din kondition och få upp flåset med hjälp av ett hopprep! När du hoppar hopprep aktiveras dessutom flera stora muskelgrupper i kroppen. Armarna håller repet i rörelse, ben- och bukmusklerna hjälper dig att hoppa och du tränar samtidigt upp koordinationen. Att hoppa hopprep i 15 minuter sägs ha lika stor effekt som 30 minuter löpning.

Balansplatta 89,95 kr

 

Balansplatta
För att komplettera din styrke- och konditionsträning kan en balansplatta vara ett användbart redskap. Med plattan tränar du upp balans och koordination. Du kan också förebygga skador genom att aktivera småmuskler och ligament i lederna samt träna upp fotlederna.