Frågor & Svar om Corona

Gekås Ullared har vidtagit en rad åtgärder för att minska risken för smittspridning i samtliga verksamheter. Vi har samlat de vanligaste frågorna kopplat till Corona och besvarar dem här!

SHOPPA
ÄTA
  • Vilka åtgärder har ni vidtagit för att minska risken för smittspridning i restaurangerna?

    Samtliga restauranger följer noga de riktlinjer som Folkhälsomyndigheten tagit fram. I kassa, och andra platser med kontakt mellan gäst och personal, har vi satt upp plexiglasskivor som minskar risken för smittspridning. Vi har även satt plexiglas mellan sittbåsen i Sportbaren. Alla platser där det finns risk för köbildning finns tydliga golvmarkeringar som markerar lämpliga avstånd till framförvarande sällskap. De utökade avstånden kan göra att kön uppfattas som längre, men hastigheten är densamma som tidigare. I övrigt följer vi alla ordinarier städ- och matsäkerhetsrutiner och följer upp med utomstående kontrollanter.

  • Använder personalen plasthandskar i restaurangerna?

    Nej, vi följer WHO:s rekommendation att tvätta händer med täta mellanrum istället för att använda handskar. Plasthandskar ersätter inte handtvätt och kan skapa en falsk trygghet om de inte byts tillräckligt ofta. I undantagsfall används plasthandskar, exempelvis då för att täcka plåster eller när råa livsmedel hanteras. Vi försäkrar att du kan känna dig trygg med att den mat vi serverar är säker.

  • Kan jag värma min barnmat i restaurangerna?

    Alla restauranger har mikrovågsugn för att du enkelt ska kunna värma mat. I Kaffebaren och Restaurangen på plan 3 har vi ett mindre utbud av barnmatsburkar att köpa.

  • Information Sallad & matbaren

    Sallad & Matbaren är tillfälligt stängd.

    Mer info & öppettider >>

     

BO