Frågor & Svar om Corona

Gekås Ullared har vidtagit en rad åtgärder för att minska risken för smittspridning i samtliga verksamheter. Vi har samlat de vanligaste frågorna kopplat till Corona och besvarar dem här!

SHOPPA
  • Vilka åtgärder har ni vidtagit för att minska risken för smittspridning i varuhuset?

    Gekås Ullared följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har vidtagit en rad åtgärder för att skydda kunder och medarbetare. Vi har bland annat kraftigt begränsat antalet kunder i varuhuset, vidtagit åtgärder för att minska risken för trängsel och köbildning samt tagit fram nya rutiner i kassalinjen.

    Läs mer om Gekås Ullareds åtgärder här >>

  • Har ni öppet som vanligt?

    Ja, i dagsläget gäller våra ordinarie öppettider och vi har även utökat öppettiderna och öppnar en timme tidigare än normalt måndag-fredag under sommaren.

    Se våra aktuella öppettider här >>

  • Är det mycket kunder i varuhuset?

    Besöksantalet i varuhuset har minskat kraftigt sedan Coronapandemin bröt ut och de flesta dagar har vi färre kunder än vad som är normalt för säsongen. Dock är det nu semestertider och många väljer då att besöka Ullared. För att undvika risk för trängsel har vi halverat antalet kunder som får befinna sig i varuhuset samtidigt. Vi har endast öppet varannan kassa för att skapa distans mellan människor.

    Åtgärderna innebär att du under välbesökta dagar kan få köa lite längre för att komma in och ut ur varuhuset. Från vecka 28 och framåt har vi flest kunder på vardagar, måndag till fredag, och lördagen är den lugnaste dagen. Generellt är det minst kunder mellan klockan 7 och 11 på förmiddagen. Under välbesökta dagar kan du få räkna med lite längre kötid för att komma in och ut från varuhuset.

    Läs vd Boris Lennerhovs tips för att välja rätt shoppingdag >>

  • Är provrummen öppna?

    Våra provrum håller öppet som vanligt. Under välbesökta dagar får du räkna med lite längre kötid och för att undvika trängsel ber vi dig undvika att ta med extra personer som smakråd till provrummet.

  • Har restaurangerna i varuhuset öppet?

    Ja, samtliga restauranger förutom Sallad & Matbaren håller öppet.

    Läs mer om utbud och öppettider för respektive restaurang här >>

  • Finns det gott om produkter i varuhuset?

    Ja, varuhuset är lika välfyllt som vanligt. Gekås har inte drabbats av några inställda leveranser utan har samma breda sortiment och fyllnadsgrad som tidigare.

  • Påverkas nyheter och säsongsvaror?

    Vi fortsätter att ta in nyheter i sortimentet och våra säsongsvaror kommer in som planerat.

  • Kommer Gekås starta webbshop?

    I dagsläget har Gekås Ullared inga planer på att lansera e-handel. Vi förstår att efterfrågan finns men vår organisation är helt uppbyggd kring fysisk handel. Att ställa om till e-handel skulle vara ett projekt som kräver mycket tid och stora personalresurser. Vår förhoppning är att spridningen av coronaviruset minskar och att våra kunder då känner sig trygga med att handla på plats i varuhuset. Dock erbjuder vi under en begränsad tidsperiod möjligheten att köpa utemöbler via telefon eftersom vi inom detta produktsegment redan har färdiga rutiner för beställning och hemleverans.

    Läs mer om hur du beställer utemöbler via telefon här >>

ÄTA
BO