Gekås Mission

Den lilla butiken Gekås som en gång startade i bottenvåningen på en villa i Ullared är idag Sverige populäraste besöksmål. Med en stabil affärsgrund är Gekås idag ett välkänt varumärke. Mycket har hänt sedan starten på 60-talet, men historien lever vidare och du kan nu precis som då vara säker på att du hittar varor till låga priser, alla dagar, året om.

 

 

Vision

Vår vision är att skapa världens bästa shoppingupplevelse. Det gör vi genom att hela tiden utveckla vår destination med shopping som huvudattraktion. För att skapa en shoppingupplevelse utöver det vanliga erbjuder vi även mat, boende, aktiviteter, happenings och evenemang. Vi strävar hela tiden efter att blir lite bättre på det vi gör varje dag.

Uppdraget

Vårt uppdrag är att överträffa kundens förväntningar. Våra kunder kommer till oss med en förväntning om att shoppa smart och göra en bra affär. Vårt mål är att göra det där lilla extra som gör att kunden reser hem med överträffade förväntningar. Med service och vänligt bemötande som självklara inslag skapar vi en varaktig relation med våra kunder.

Affärsidé

Vår affärsidé är att sälja allt som får plats i en bil till oslagbara priser. Shoppingen är reseanledningen och med ett välfyllt sortiment som både underlättar i vardagen men även sätter guldkant på tillvaron utvecklar vi vår destination. Vi har sedan starten en tydlig prisfilosofi, vilket går ut på att vi alltid ska ha marknadens bästa erbjudande. Med varor till låga priser, alla dagar, året om skapar vi en ärlig prissättning där kunden vet att det alltid är värt ett besök i vårt gula varuhus.

Kundfokus & Ärlighet

Vi finns här för kunderna och har alltid deras bästa i fokus. Vi lyssnar på deras behov och agerar därefter. Det är viktigt att vi erbjuder dem ett professionellt bemötande, hög servicegrad, välfyllda hyllor och rätt sortiment till bästa möjliga pris. Kundfokus innebär att se kunden och ge det lilla extra. Vi är ärliga i vår kommunikation och kör med öppna kort. Vi tar vårt ansvar och är ödmjuka inför att vi alltid kan bli bättre. Vi tar ansvar för den enskilda kunden, våra medarbetare, företagets miljöpåverkan och för människorna som tillverkar de varor vi säljer.

Laganda & Engagemang

Gekås drivs med engagemang för detaljer och en strävan efter att utvecklas och bli bättre. Vi jobbar tillsammans för att möta våra kunder, fylla våra hyllor och erbjuda bra service. Vår ambition och strävan är att varje medarbetare ska känna gemenskap, delaktighet, ansvar och vilja att göra sitt bästa för arbetsgruppen, avdelningen och företaget. Laget är större än jaget.

Sunt förnuft & Enkelhet

Gekås drivs med sunt förnuft och vi krånglar inte till saker i onödan. Korta beslutsvägar gör det möjligt att hitta enkla lösningar för att verksamheten ska fortsätta att utvecklas.
Vi har rutiner och riktlinjer som tillgodoser affärsnyttan och även överträffar kundernas förväntningar. För våra medarbetare innebär det att man utifrån dessa tar ansvar och använder både kunskap och magkänsla i varje situation för att fatta rätt beslut.