Gekås Mission

Den lilla butiken Gekås som en gång startade i bottenvåningen på en villa i Ullared är idag Sverige populäraste besöksmål. Med en stabil affärsgrund är Gekås idag ett välkänt varumärke. Mycket har hänt sedan starten på 60-talet, men historien lever vidare och du kan nu precis som då vara säker på att du hittar varor till låga priser, alla dagar, året om.

 

 

Vision

Vår vision är att skapa världens bästa shoppingupplevelse. Det gör vi genom att hela tiden utveckla vår destination med shopping som huvudattraktion. För att skapa en shoppingupplevelse utöver det vanliga erbjuder vi även mat, boende, aktiviteter, happenings och evenemang. Vi strävar hela tiden efter att blir lite bättre på det vi gör varje dag.

Uppdraget

Vårt uppdrag är att överträffa kundens förväntningar. Våra kunder kommer till oss med en förväntning om att shoppa smart och göra  en bra affär. Vårt mål är att göra det där lilla extra som gör att kunden reser hem med överträffade förväntningar. Med service och vänligt bemötande som självklara inslag skapar vi en varaktig relation med våra kunder.

Affärsidé

Vår affärsidé är att sälja allt som får plats i en bil till oslagbara priser. Shoppingen är reseanledningen och med ett välfyllt sortiment som både underlättar i vardagen men även sätter guldkant på tillvaron utvecklar vi vår destination. Vi har sedan starten en tydlig prisfilosofi, vilket går ut på att vi alltid ska ha marknadens bästa erbjudande. Med varor till låga priser, alla dagar, året om  skapar vi en ärlig prissättning där kunden vet att det alltid är värt ett besök i vårt gula vauhus.

Kundfokus

Gekås Ullared är till för kunderna och har alltid deras bästa i fokus. Varje person som kommer till Gekås Ullared är unik och kräver ett unikt bemötande. Ett dåligt bemötande från personal kan förstöra någons dag lika mycket som den kan förgylla den. Detta vet vi på Gekås, därför är vi kända för vår fantastiska service.

Handlingskraft

Vi ser vad som behövs göras och hugger i där det behövs. Bar initiativförmåga hos medarbetarna gör att enkla problem kan lösas snabbt på plats innan de växer till stora problem.

Sunt förnuft

Vi tar egna initiativ i det vardagliga arbetet och använder både kunskap och magkänsla för att fatta rätt beslut. Vi ar jobbet på allvar och känner både ansvar för och delaktighet i verksamheten. Detta skapar engagemang och vilja att  göra det lilla extra. Kvittot på deta blir i slutändan en oöverträffad shoppingupplevelse för kunden.