Man står i en leksaksbutik med LEGO-produkter i bakgrunden. Butiken är fylld med färgglada leksaker och shoppingvagnar.

Rekord på rekord för Gekås Ullared

Gekås Ullared summerar en månad av rekordförsäljning där höstlovet sticker ut extra. ”När varuhuset fylls av höstlovslediga barn och ungdomar är det tydligt att fysisk handel har en stark framtid!”, konstaterar vd Patrik Levin.

Årets höstlovsvecka blev den bästa i Gekås Ullareds historia. Varuhuset besöktes av 125 000 personer som tillsammans shoppade för över 222 miljoner kronor, en ökning med 10 procent jämfört med föregående år.

– Det är fantastiskt att se så många besökare i alla åldrar i varuhuset. Vi har massor av barn och ungdomar som kommer hit med sina mor- och farföräldrar. För våra kunder handlar en Ullaredsresa självklart om att shoppa, men också om att umgås och göra något roligt tillsammans. Det är helt unikt för Gekås Ullared, säger vd Patrik Levin.

Populära köp bland de yngre shopparna under höstlovsveckan var barnmode (+13 %), kosmetika (+12 %), leksaker (+11 %) och godis (+29 %).

– Hos oss är det tydligt att den fysiska shoppingupplevelsen är otroligt uppskattad, inte minst bland de yngre generationerna. Man vill kunna titta, klämma, känna och inspireras på plats. Det handlar inte om att välja bort e-handel, utan om att man vill kombinera de digitala köpen med upplevelser tillsammans med vänner och familj. När varuhuset fylls med barn och ungdomar märks det verkligen att fysisk handel har en stark framtid, säger Patrik.

Förutom höstlovsrekord summerar Gekås Ullared också den bästa månaden i företagets historia. Under oktober uppgick försäljningen till över 890 miljoner kronor (+11 %) i varuhuset, restaurangerna och boendeanläggningen.

– Det är otroliga siffror som vi givetvis ser till att fira tillsammans med våra fantastiska medarbetare. Nu laddar vi för fler intensiva shoppingveckor, och en julhandel som ser ut att bli något alldeles extra, säger Patrik.