Tillbaka till nyheter
Ny kollektion! Pernilla Wahlgren Design

Ny kollektion! Pernilla Wahlgren Design

Den 24 mars 2020

Tillbaka till nyheter

Hon är en av Sveriges mest folkkära artister. Just nu syns hon nästan överallt: på tv, i podd, blogg och på scen. Och från och med 25 mars också på Gekås Ullared med en helt egen klädkollektion. Feminint romantisk, kaxigt cool och härligt somrig – upptäck Pernilla Wahlgren Design!

När Pernilla Wahlgren var liten älskade hon att rita.
– Jag brukade teckna en och samma tjej och så gjorde jag olika outfits till henne. När jag började designa mina egna ­klänningar var det som att leka igen, fast som vuxen, säger hon.

Pernilla Wahlgren är mycket: ­reality-­stjärna, bloggare, poddare, ­skåde­spelare och musikalartist. Känd i princip ­sedan födseln och tillhör en av Sveriges mest omfångsrika och multi­talangfulla ­kändisfamiljer. Nyligen firade hon 40 år som artist, och idag har hon nått nya nivåer av folklighet och kändisskap tack vare tv-serien Wahlgrens värld som varje torsdag ses av hundratusentals ­tittare. Men vid sidan om har hon också byggt en karriär som kläddesigner.

 

 

– Jag är verkligen ingen fashionista, men jag vet vad jag själv tycker om. När jag inte kunde hitta klänningar jag gillade tog jag fram egna, förklarar hon.

I vår går hennes kläddesign in i en ­spännande ny fas när Pernilla Wahlgren ­Design lanseras exklusivt för Gekås Ullared.

– Kollektionen är väldigt mycket jag. Jag vill att kläder ska vara bekväma samtidigt som jag vill känna mig snygg. ­Materialen är mjuka och modellerna lösa och lite fladdriga. Min stil är mycket färg med ­härliga blom- och bladmönster, men också lite tuffare inslag av denim, leopard och militärgrönt. Plus att ­kläderna ska ­funka att packa ned och ta med på ­semestern, sammanfattar hon.

 

 

GEKÅSFRÄLST
Pernilla Wahlgren själv har gått från att vara smått skeptisk till Gekås till att vara ett riktigt fan.
– Jag är helt Gekåsfrälst. Vi hann med en runda igår och jag gjorde ­massor av ­fantastiska fynd, bland annat en lampskärm. Men vi åker tåg hem till ­Stockholm så jag var tvungen att begränsa mig.

När hon säger ”vi” menar hon tv-­teamet från Wahlgrens värld som filmar Pernilla när hon ska fotograferas för sin nya kollektion. De var även med när hon, hennes mamma och dottern Bianca besökte Gekås i ett avsnitt 2016.

– Både mamma och jag kom därifrån med varsin proppfull kundvagn och var supernöjda, säger hon.

 

 

 

ANANASEN KOMMER MED
På tal om frukt och bär så är det särskilt en frukt som associeras lite extra med Pernilla Wahlgren: ananas. Hon är enligt dottern Bianca en manisk ananassamlare; själv rycker hon på axlarna och plockar naturligtvis in ananasen i sin klädkollektion.

– Fick jag bestämma skulle det vara ­ananaser på allt. Den gula T-shirten med en stor glittrig ananas fram är en klar ­favorit. Men eftersom alla kanske inte gillar det riktigt lika mycket som jag så kan man köpa lösa ananasapplikationer och hängen och sätta fast där man vill. Smart va?

 

 

LÄTT ATT TYCKA OM
För Gekås är samarbetet med Pernilla Wahlgren den andra i raden av kläd­kollektioner som designats av en känd ­profil. Gekås marknadschef Anna-Kerstin ­Martinsson är verkligen nöjd med att ­kunna presentera Pernillas kollektion för Gekås kunder.

– Pernilla som person står för en ­genuinitet och en bredd som jag tror tilltalar våra kunder. Hon är väldigt lätt att tycka om, och det gäller för kläderna också. De är fantastiska i passform, kvalitet och stil. Helt rätt i modebilden just nu med blommigt och olika print, färg och volanger.

Kollektionen består av ungefär 50 plagg, bland annat en omlottklänning i fyra olika färgställningar som både Pernilla och Anna-Kerstin tror blir en storsäljare. Här finns också härliga sommarplagg, trendiga cargobyxor i mjuk, silkig kvalitet, jeans- och militärjackor, en väska och en hatt, mönstrade toppar och underdelar – kläder att trivas i under varma dagar eller vid lite mer uppklädda tillfällen.

– Jag vill att mode ska vara enkelt, ­bekvämt och snyggt och har tagit fram ­kläder som jag själv tycker om. Och det hoppas jag att Gekås kunder också ­kommer att göra, avslutar Pernilla.