Har du ångrat ditt köp eller upptäckt något fel på de inköpta produkterna är du välkommen att returnera eller reklamera beställningen. Här berättar vi mer om vilka regler som gäller och hur du går till väga. Har du frågor? Kontakta oss via formuläret eller telefon 0346-375 00 så hjälper vi till!
Har du ångrat din beställning erbjuder Gekås Ullared 30 dagars öppet köp. Detta gäller oanvända varor och tiden räknas från och med ditt leveransdatum. Varan du returnerar ska vara oskadad, omonterad, oanvänd och levereras i helt och rent originalemballage. Vid retur bekostar kunden returfrakten.
Så här gör du:
1. Fyll i formuläret nedan som meddelar oss att du önskar returnera din beställning. Bifoga bilder på varan och på originalemballaget.
2. Vår kundservice tar ställning till returen och när den godkänts skickar vi en returfraktsedel som du fäster väl synlig på originalemballaget.
3. Skicka din retur (adressen får du av kundservice) inom 14 dagar från att du meddelat Gekås om ditt returärende. Observera att du inte kan returnera varan i varuhuset.
4. Gekås Ullared tar emot din retur och säkerställer att varan är i oförändrat skick. Inom maximalt 30 dagar från att vi har godkänt returen betalar vi tillbaka returbeloppet eller ställer ut ett tillgodokvitto.
Bra att tänka på vid retur
Vid osäkerhet angående köpet ska du hantera varan så pass varsamt att den går att returnera till oss i säljbart skick. Det innebär att produkten är oskadad, omonterad och oanvänd, samt att originalemballaget är helt och rent. Skulle varans skick vara försämrat har Gekås Ullared rätt att neka returen.
Gekås Ullared följer Konsumentköplagens regelverk gällande reklamationsrätt. Det ger dig som kund upp till tre års reklamationsrätt på ursprungsfel. När du får din beställning är det mycket viktigt att du tar av emballaget och inspekterar varorna noggrant.
Så här gör du:
1. Får du en defekt produkt, eller om du upptäcker ett ursprungsfel efter en tid, ska du inom två månader, från att felet upptäckts, göra en reklamationsanmälan till Gekås Ullared. I anmälan ska du ge en utförlig beskrivning av felet och bifoga bilder. Kontakta Kundservice via kontaktformuläret eller via telefon 0346-37 500.
2. I samråd med vår kundserviceavdelning bestäms vilket fraktsätt som är mest lämpligt för din retur. Gekås Ullared bekostar frakten under förutsättning att den gjorts på överenskommet sätt.
3. När Gekås Ullared tar emot din retur säkerställer vi att reklamationen är korrekt. När den godkänts betalas kompensation enligt gällande konsumentlagstiftning. Vi strävar efter att betala ut ersättningen inom 30 dagar från och med den dag då Gekås beslutade att varan ska återtas. Beroende på varan kan det i undantagsfall ta längre tid.
Gekås Ullared följer Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer och har rätt att neka en reklamation om vi bedömer att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen.