Frågor & svar

Här hittar du frågor och svar på det mesta som rör Gekås Ullared. Nedan har vi laddat upp med de vanligaste frågorna som ställs till Gekås Kundservice just nu. Hittar du inte svar på din fråga, är du välkommen att kontakta Gekås Kundservice på (+46) 0346-375 00 eller kundservice@gekas.se.

Shopping
  • Har Gekås kundvagn med babysits?

    Ja, men vi har ett begränsat antal kundvagnar med babysits för utlåning. Kontakta någon av våra väktare eller kundtjänst vid ankomst, så hjälper de dig. Om alla vagnar skulle vara utlånade finns det möjlighet att sätta upp sig på väntelista och bli kontaktad när det finns en tillgänglig.

  • Vilka varor finns i Gekås Sortiment?

    Vi har tyvärr ingen möjlighet att besvara specifika sortimentsfrågor. Vi har oerhört många artiklar i varuhuset och utbudet skiftar ständigt. Det gör det svårt för oss att ha uppdaterad information om alla produkter som finns just nu, och som eventuellt kommer in framöver.

  • Hur mycket folk är det i varuhuset när jag kommer?

    Det är väldigt svårt för att svara på hur mycket kunder som kommer till varuhuset vilka dagar. Under sommaren är det ofta mycket kunder om det är regnigt väder. Från mitten av hösten till två veckor innan jul har vi julrusch och då brukar det vara stor kundtillströmning i varuhuset, speciellt på helgerna.

  • Kan jag köpa varor via er webbshop?

    Tyvärr har vi ingen webbshop och har ingen möjlighet att skicka varor mot betalning. Det enda sättet att shoppa till bästa priserna är att handla på plats i varuhuset.

  • Kan jag handlar från Gekås Ullared via nätet?

    Nej, och vi har inte heller några planer på att införa försäljning via postorder eller webbshop. Anledningarna är flera, bland annat att vårt sortiment förändras dagligen, vilket skulle göra det svårt att hålla webbshoppen uppdaterad och aktuell.

  • Kan jag låna en rullstol hos Gekås Ullared?

    Ja, men vi har ett begränsat antal rullstolar att låna ut. För att låna en rullstol, kontakta någon av våra väktare eller kundtjänst vid ankomst, så hjälper de sig. Om alla rullstolar är utlånade så finns det möjlighet att sätta upp sig på väntelista och bli kontaktad när en rullstol finns tillgänglig. Det finns även speciella vagnar som passar till rullstolen.

  • Kan ni göra specialutrop i varuhusets högtalare åt mig?

    Tyvärr har vi inte möjlighet att göra utrop gällande födelsedagar eller andra speciella tillfällen. Meddelande i högtalarna är till för vår egen kommunikation, och vi vill hålla ner mängden utrop för att få kundernas uppmärksamhet när vi har något viktigt att säga.

  • När har Gekås Ullared högsäsong?

    Vi har som allra mest kunder på sommaren under vecka 28 till 33 och på hösten vecka 38 till 50. Vi brukar dessutom få extra kundtillströmning på klämdagar, till exempel kring helger som Kristi himmelsfärd.

  • När är det lågsäsong på Gekås Ullared?

    Vi har lågsäsong i varuhuset mellan vecka 1 och vecka 10, så åker du till oss då slipper du trängsel.

  • Kan man komma en lördag under högsäsong och undvika kö?

    Lördagar är veckans största dag med hög kundtillströmning och därmed större risk för kö in och trängsel i varuhuset. Vi kan tyvärr inte rekommendera att komma vid någon speciell tid på dagen, eftersom köer kan uppstå vid lite olika tidpunkter. Vårt tips är att om möjligt komma hit måndag-torsdag, då vi har det lugnare även under högsäsong.

  • Kan man se pris på Gekås Ullareds varor?

    På vår webbplats under Inspiration kan du hitta priser på en del av våra varor. Vi kan dock inte lämna ut pris på alla, över 100 000, olika produkter i varuhuset på grund av konkurrensskäl och för att vårt sortiment ständigt uppdateras och förändras.

  • Är det kö in i varuhuset?

    Ta hjälp av våra webbkameror för att se om det är kö in till varuhuset. Vi jobbar ständigt med att förbättra upplevelsen för kunderna och vi har bara kö in till varuhuset ca 15 dagar om året.

  • Finns kundvagnar att tillgå i varuhuset?

    Nej, kundvagnar finns i våra kundvagnsskjul utanför varuhuset vid parkeringen. Se till att ha pollett, eller tiokronors mynt till hands. Kundvagnspollett får du i kundtjänst eller hos utgångsvakten.

  • Vad är shoppingbussen?

    Gekås shoppingbuss är en gratisbuss som går mellan varuhuset och Gekåsbyn. Med Shoppingbussen tar du dig enkelt fram och tillbaka mellan shoppingen och ditt boende på campingen eller i stugorna och du behöver inte tänka på parkering. Här hittar du information om shoppingbussen >

  • Kan man få varor hemskickade?

    Ja, önskar du få dina varor hemskickade när du handlat här betalar du som vanligt i någon av utgångskassorna. Meddela kassören att du vill ha hemsändning. Vi tar emot dina uppgifter och ser till att varorna packas och skickas med Postnord Logistics. Frakten betalar du mot postförskott.

  • Finns det Wi-fi på området?

    Ja, här kan du surfa fritt överallt! Anslut till Destination Ullared, inga inloggningsuppgifter behövs.

Reklamation och varubyte
Parkering
Gekås Presentkort
Gekås Shoppingkort
Gekås Ullared
  • Hur gör jag för att söka jobb på Gekås Ullared?

    Vi annonserar ut lediga tjänster via vår hemsida. Om vi inte har några lediga tjänster för tillfället, kan du ändå göra en intresseanmälan via hemsidan.

  • Hur kommer jag i kontakt med Gekås Inköpsavdelning?

    Om du vill komma i kontakt med våra inköpare, gör du det enklast genom att fylla i formuläret på vår hemsida. När du fyllt i formuläret och skickat det, ser vi till att det kommer till rätt inköpare som hör av sig vid eventuellt intresse.

  • Jag gör ett skolarbete om Gekås. Vem kan jag kontakta för att få svar på mina frågor?

    Vad kul att du gör ett skolarbete om oss! Vi har tyvärr ingen möjlighet att lämna skriftlig information till alla de som gör skolarbete om oss, eftersom förfrågningarna helt enkelt är för många. Här på vår hemsida finns mycket information att hämta, kika gärna in under rubriken ”Om oss”.

  • Jag undrar om Gekås Ullared vill sponsra min förening?

    Du kan läsa mer om våra riktlinjer för sponsring  under fliken ”Om oss” här på hemsidan. Där kan du även fylla i formuläret för sponsringsansökan, så kommer vi höra av oss till dig så snart som möjligt.

  • Varför har ni inte självscanning på Gekås?

    Vi har väldigt många kunder hos oss, som dessutom handlar stora mängder. Det gör att självscanning bli ganska omständligt och svårt att genomföra på ett bra sätt för oss och kunderna. Vill du hålla koll på priserna på det du handlar, finns det prisfrågeterminaler på några ställen runtom i varuhuset.

  • Hur hittar jag till Gekås Ullared?

    Enklast hittar du oss genom att söka på Google eller någon annan sökmotor.

    Har du GPS lägger du in GPS-koordinaterna till vår kundparkering: 57° 08′ 13”N 12° 42′ 37”E

    Välkommen!