Frågor & svar

Här hittar du frågor och svar på det mesta som rör Gekås Ullared. Nedan har vi laddat upp med de vanligaste frågorna som ställs till Gekås Kundservice just nu. Hittar du inte svar på din fråga, är du välkommen att kontakta Gekås Kundservice på (+46) 0346-375 00.

Shopping
  • Har Gekås kundvagn med babysits?

    Ja, men vi har ett begränsat antal kundvagnar med babysits för utlåning. Kontakta någon av våra väktare eller kundtjänst vid ankomst, så hjälper de dig. Om alla vagnar skulle vara utlånade finns det möjlighet att sätta upp sig på väntelista och bli kontaktad när det finns en tillgänglig.

  • Vilka varor finns i Gekås sortiment?

    Vi har tyvärr ingen möjlighet att besvara specifika sortimentsfrågor. Vi har oerhört många artiklar i varuhuset och utbudet skiftar ständigt. Det gör det svårt för oss att ha uppdaterad information om alla produkter som finns just nu, och som eventuellt kommer in framöver.

  • Hur mycket folk är det i varuhuset när jag kommer?

    Det är väldigt svårt för att svara på hur mycket kunder som kommer till varuhuset vilka dagar. Under sommaren är det ofta mycket kunder om det är regnigt väder. Från mitten av hösten till två veckor innan jul har vi julrusch och då brukar det vara stor kundtillströmning i varuhuset, speciellt på helgerna.

  • Kan jag köpa varor via er webbshop?

    Tyvärr har vi ingen webbshop och har ingen möjlighet att skicka varor mot betalning. Det enda sättet att shoppa till bästa priserna är att handla på plats i varuhuset med undantag för våra utemöbler som går att köpa online med hemleverans.

  • Kan jag handla från Gekås Ullared via nätet?

    Nej, och vi har inte heller några planer på att införa försäljning via postorder eller webbshop. Anledningarna är flera, bland annat att vårt sortiment förändras dagligen, vilket skulle göra det svårt att hålla webbshoppen uppdaterad och aktuell.

  • Kan jag låna en rullstol hos Gekås Ullared?

    Ja, men vi har ett begränsat antal rullstolar att låna ut. För att låna en rullstol, kontakta någon av våra väktare eller kundtjänst vid ankomst, så hjälper de sig. Om alla rullstolar är utlånade så finns det möjlighet att sätta upp sig på väntelista och bli kontaktad när en rullstol finns tillgänglig. Det finns även speciella vagnar som passar till rullstolen.

  • Kan ni göra specialutrop i varuhusets högtalare åt mig?

    Tyvärr har vi inte möjlighet att göra utrop gällande födelsedagar eller andra speciella tillfällen. Meddelande i högtalarna är till för vår egen kommunikation, och vi vill hålla ner mängden utrop för att få kundernas uppmärksamhet när vi har något viktigt att säga.

  • När har Gekås Ullared högsäsong?

    Vi har som allra mest kunder på sommaren under vecka 28 till 33 och på hösten vecka 38 till 50. Vi brukar dessutom få extra kundtillströmning på klämdagar, till exempel kring helger som Kristi himmelsfärd.

  • När är det lågsäsong på Gekås Ullared?

    Vi har lågsäsong i varuhuset mellan vecka 1 och vecka 10, så åker du till oss då slipper du trängsel.

  • När är det minst kunder i varuhuset?

    Under hösten har vi som flest kunder under veckosluten. Besök oss gärna en vardag, måndag–torsdag. Fredag, lördag & söndag har vi nu utökade öppettider.

    Se våra öppettider här.

     

  • Kan man se pris på Gekås Ullareds varor?

    På vår webbplats under Inspiration kan du hitta priser på en del av våra varor. Vi kan dock inte lämna ut pris på alla, över 100 000, olika produkter i varuhuset på grund av konkurrensskäl och för att vårt sortiment ständigt uppdateras och förändras.

  • Är det kö in i varuhuset?

    Ta hjälp av våra webbkameror för att se om det är kö in till varuhuset. Vi jobbar ständigt med att förbättra upplevelsen för kunderna och vi har bara kö in till varuhuset ca 15 dagar om året.

  • Finns kundvagnar att tillgå i varuhuset?

    Nej, kundvagnar finns i våra kundvagnsskjul utanför varuhuset vid parkeringen. Se till att ha pollett, eller tiokronors mynt till hands. Kundvagnspollett får du i kundtjänst eller hos utgångsvakten.

  • Vad är shoppingbussen?

    Gekås shoppingbuss är en gratisbuss som går mellan varuhuset och Gekåsbyn. Med Shoppingbussen tar du dig enkelt fram och tillbaka mellan shoppingen och ditt boende på campingen eller i stugorna och du behöver inte tänka på parkering. Här hittar du information om shoppingbussen.

  • Kan man få varor hemskickade?

    Du har möjlighet att få dina varor hemskickade när du har handlat i varuhuset. Kontakta Varubyte utanför kassalinjen efter betalning, så hjälper vi dig att skicka hem dina varor med Postnord Logistics. Frakten betalar du mot postförskott.

    Vi har storleks- och viktbegränsningar för vilka varor som man kan få på hemsändning, för skrymmande varor kontakta Kundtjänst för information innan köp.

  • Finns det Wi-Fi på området?

    Ja, här kan du surfa fritt överallt! Anslut till Destination Ullared, inga inloggningsuppgifter behövs.

  • Hur tar jag hand om mina utemöbler?

Reklamation och varubyte
Parkering
Gekås Presentkort
Gekåskortet
  • Samla bonus med Gekåskortet!

    Gekåskortet är vårt Mastercard som vi ­erbjuder dig i samarbete med Resurs Bank. Med Gekås­kortet får du obegränsad bonus på alla köp. ­Varje krona ger 1 poäng, vid 10 000 poäng får du en bonuscheck på 100 kr att shoppa för på Gekås Ullared. Dessutom innebär vårt nya Gekåskort  varken årsavgift eller fakturaavgift. Det kallar vi smart shopping!

    Läs mer & ansök.

Gekås Ullared