Frågor & svar utemöbler via telefonförsäljning

Har du frågor om köp av utemöbler via telefon? Då har du kommit rätt! Vi har samlat de vanligaste frågorna här.

Frågor & svar

Kan jag köpa andra varor samtidigt som jag beställer utemöbler?

Nej, du kan enbart beställa varor från vårt sortiment av utemöbler via telefon. Våra utemöbler skickas till dig från ett externt lager.

Varför kan jag inte beställa utemöbler på nätet?

Vi på Gekås har ingen webbhandel, grunden till hela vår verksamhet är att våra kunder ska komma till oss för att handla och uppleva vårt utbud. Utemöbler är ett begränsat sortiment som vi besluta att sälja med hemleverans. Detta kan då på ett hanterbart sätt säljas även via telefon.

Hur betalar jag varorna?

När du beställer via telefon får du en betallänk till din mobiltelefon via SMS. Du kan betala med betalkort, kreditkort eller faktura. Du kan även dela upp din betalning med Ecster Pay. För att betala med faktura eller delbetalning, behöver du legitimera dig med BankID. Däremot går det inte att betala med presentkort eller bonuscheckar när du beställer via telefon.

Om jag ångrar mig?

När du beställer via telefon har du alltid 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot varorna, däremot står du själv för returkostnader. Tänk därför igenom din beställning noga, så du slipper extra kostnader för retur. Du kan läsa mer om köpvillkoren och hur du gör en retur här >> .